За останніх 10-15 років психологічний тренінг став однією з найбільш поширених форм психологічної практики. При цьому часто різні форми психологічного тренінгу в буденній свідомості протиставляються теоретичному, академічному знанню, як знанню, що не приносить прямої практичної користі. Гостра необхідність проектування і прогнозування результатів психологічної дії перш за все пов'язана з тим, що окремі стихійно виникаючі тренінги не завжди відповідають сучасним науковим (зокрема теоретико-концептуальным) вимогам і не можуть повною мірою задовольнити насущні потреби суспільства в ефективному і професійному інструменті вдосконалення і розвитку людини. Багато психологів з тривогою пишуть, що в практичну психологію приходить велика кількість дилетантів, що не мають спеціальної освіти і підготовки (Ісуріна, 1998; Лідерс, 1998; Вачков, 1999 і ін.). Всеосяжні знання по груповій динаміці, психології дії, психології особи і іншим найважливішим механізмам, які задіяні в процесі тренінгу, підміняються уривчатими відомостями з якої-небудь популярної психологічної теорії.
|